Wat betekent CPM?

CPM is een afkorting, voluit staat CPM voor Cost-Per-Mille. Mille betekent duizend in het Latijns. CPM is een veelgebruikte term bij displayadverteren. CPM is de prijs die je betaalt voor duizend weergaves van je advertentie.

Bekende advertentienetwerken als Google Ads laten gebruikers bieden op basis van CPM. Bied je een CPM van 5 euro met een bepaalde targetting, dan bied je feitelijk 5 euro voor 1000 weergaves (of een halve cent per weergave) van je ad op websites die voldoen aan je targettingcriteria.

Wanneer kiezen voor CPM?

Afhankelijk van de doelen van de campagne kan afrekenen op basis van CPM de beste methode zijn. Afrekenen op basis van CPM sluit bijvoorbeeld vaak aan bij campagnes die niet direct gericht zijn op het genereren van kliks of leads, maar voornamelijk gericht zijn op het vergroten van naamsbekendheid.

Meer weten over CPM?

Meer weten over adverteren op basis van CPM? Neem contact met ons op!