Wat kost adverteren op een abri?
Een abri is centraal gelegen en geniet een enorm bereik. Mensen wachten bijvoorbeeld in een bushokje of passeren een tramhalte op weg naar werk Geen wonder dat adverteren op een abri populair is. Maar wat kost adverteren op een abri?
De kosten van adverteren op een abri vallen uiteen in printkosten en de advertentiekosten. Uiteraard wordt de bulk van de kosten bepaald door de advertentiekosten.
Printkosten
Afhankelijk van de seriegrootte varieert de prijs per posten van zo’n 75 cent (bij meer dan 5000 abriposters) tot zo’n 15 euro per poster (bij minder dat 10 abriposters). Een abriposter kent een omvang van 1185 bij 1750 millimeter.
Advertentiekosten
Ook de advertentiekosten zijn afhankelijk van de afname. De lengte van de campagne speelt mee.
In de basis variëren de kosten van zo’n 200-250 euro per abri (of een vak, om in de juiste terminologie te blijven) bij een laag aantal vakken (ong. tot 250 op weekbasis) tot zo’n 75-125 euro per vak wanneer meer dan 1000 vakken op weekbasis worden afgenomen.
De kosten voor het plaatsten van de abriposters zijn in deze tarieven inbegrepen.
Bereik abri
Het bereik van een abri varieert per locatie. Meestal is het bereik zo’n 50.000 – 100.000 personen per vak per week.
Enkele voordelen van adverteren op een abri zijn dat de boodschap niet te blokken valt, 24/7 zichtbaar is, de flexibiliteit voor de adverteerder hoog is en het mogelijk is om een specifiek gebied of een specifieke doelgroep te targetten.
Meer weten over het adverteren op een abri?
Meer weten over het adverteren op een abri? Neem contact met ons op!